Fondul pentru un viitor mai bun în comunități – Craiova

Fundația Comunitară Vâlcea și Lidl România anunță primii câștigători craioveni de micro-granturi nerambursabile din cadrul programului național „Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”. Programul este finanțat de Lidl România cu peste 1.225.000 de lei în ediția a III-a și implementat în mai multe orașe din țară. La Craiova, demersul este coordonat de Fundația Comunitară Vâlcea și dispune de 245.000 lei pentru finanțarea de inițiative de mediu şi educaţie din comunitate.

Printre inițiativele finanțate prin program se numără crearea unor grădini urbane ca instrumente de incluziune socială, o caravană care va iniția un dialog despre nevoile orașului, activități de ecologizare și ateliere creative.

Iată un update al proiectelor, la o lună de la inițiere:

  • Prin “Caravana Getrix Comunitate“, cei de la Craiova STEP U.P. își propun să genereze o comunitate puternică și implicată. Folosind caravana (un concept creat și realizat de ei) vor colecta informații de la cetățeni pe care să le poată transpune în proiecte pilot când vine vorba de regenerare urbană, spațiu comun util atât pentru locuitori cât și pentru administrație. STEP U.P.  au demarat hotărât și lucrează la proiectarea caravanei și negociază intens pentru achiziționarea remorcii care se va potrivi cel mai bine viziunii lor.

  • Asociația JCI Craiova – prin „Craiova curată” vor să pună la aceeași masă reprezentanți din partea autorităților locale, experți, cetățeni și tineri. Prin organizarea Green Hackathon vor încuraja tinerii să vină cu soluții inovative pentru a îmbunătăți gradul de colectare selectivă. JCI Craiova este în plin proces de încheiere a parteneriatelor. Între timp, se pregătesc intens cu lista de materiale pentru achiziții (luând in considerare și fluctuația prețurilor), precum și cu strategia pentru social media.

  • Asociația April Hub – prin „Laboratorul creativ – Natura 2.0” vor crea un spectacol de teatru despre protecția mediului, vor organiza ateliere creative, ateliere și club de grădinărit pentru întreținerea grădinii comunitare realizate deja de asociație și vlogging creativ despre reciclare și consumul de resurse.  Cei de la April Hub au inceput prin a definitive grafica și logo-ul proiectului, au încheiat contractele cu membrii echipei. Au realizat planul spectacolului și au început strangerea de materiale reclabile necesare în spectacol. Când am vorbit ultima oară, lucrau la formularele de aplicație pentru voluntari.

  • Asociația Go Romania – Proiectul „Grădini comunitare – urbane – ca instrumente de incluziune socială” va pune bazele unei grădini urbane unde se vor organiza activități de permacultură și educație ecologică, dar și activități socio-culturale: pictură, desen, muzică, teatru, proiecții de film. Grădinile Comunității incep sa prinda contur pe hârtie cu ajutorul unei echipe de peisagiști, iar voluntarii se strâng in număr tot mai mare și abia așteaptă să se apuce de treabă.

  • Act To Change the Future Act to change the future este proiectul celor de la YES – Youth for European Society, care vor să transforme orașul Craiova într-o comunitate echilibrată și sustenabilă. YES este pe cale să semneze cele două parteneriate cu Școala Gimnazială Elena Farago și Sfântul Dumitru. Între timp, s-au asigurat de livrarea cursurile interactive printr-o colaborare AIESEC, filiala Craiova, precum și cu Future Energy Leaders. Din cauză schimbării rapide a prețurilor, au început contractarea pentru sistemul de panouri fotovoltaice.

  • Asociatia pentru Tineri Streets – prin proiectul „Craiova reciclează – Devino selectiv!” este dedicat în principal nevoii de a crește gradul de colectare selectivă din blocurile turn. Astfel, informând cetățenii și asigurând infrastructura pentru colectare selectivă în interior, vor convinge locatarii din 5 blocuri (copii, tineri, părinți, bunici) să se alăture eforturilor lor. Streets a identificat cele 2 școli și cele 2 grădinițe care vor fi parte din proiectul lor – au cumpărat deja premii pentru micii activiști de mediu. Indată ce vor semna parteneriatele au deja pregătite presele pentru PET-uri si coșurile de gunoi care vor fi distribuite. Și lucrează intens la campania de promovare online.

Gabriela Solomon

all author posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are makes.